Filmer på teckenspråk

Testning för covid-19 med PCR är fortfarande viktigt (med Karin Tegmark Wisell)

PCR-tester är tillförlitliga (med Karin Tegmark Wisell)

Ladda ner filmerna nedan som mp4

  1. Klicka här för att logga in
  2. Logga in med lösenordet: CovidVaccin2
  3. Klicka på de tre prickarna till höger om filnamnet och välj Ladda ner.

Till dig som vaccinerar dig mot covid-19 (teckentolkad)

Från virus till vaccinering (teckentolkad)

Hur testas vaccin mot covid-19? (teckentolkad)

Varför vaccinerar vi mot covid-19? (teckentolkad)

Ladda ner filmerna nedan som mp4

  1. Klicka här för att logga in
  2. Logga in med lösenordet: vaccin
  3. Klicka på de tre prickarna till höger om filnamnet och välj Ladda ner.

Råd och rekommendationer kan ändras innan vi är ur pandemin (33 sek)

Sommar, vaccination och dos 2 (54 sek)

Så stoppar vi smittspridningen och blir av med pandemin (33 sek)

Hur fungerar vaccinen mot covid-19?

Effektiv och transparent forskning (56 sek)

Varför är det viktigt att vaccinera sig? (43 sek)

Skyddar vaccination mot smittspridning? (36 sek)

Ladda ner filmerna nedan som mp4:

  1. Klicka här för att logga in
  2. Logga in med lösenordet: Bevis
  3. Klicka på de tre prickarna till höger om filnamnet och välj Ladda ner.

Vad är covidbeviset? (29 sek)

Varför är det viktigt att vara vaccinerad? (29 sek)

Kan vi släppa på restriktionerna i höst? (31 sek)

Alla kan drabbas och alla behöver ta vaccin

Om covid-19 på krisinformation.se

På krisinformation.se finns teckenspråkstolkad information om covid-19.

Se filmer om smittspridning, symtom, riskgrupper, oro, tester, vaccin m.m.

Om Folkhälsomyndigheten

Manus till filmen Om Folkhälsomyndigheten på teckenspråk